Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Kortspil og kaffe i forteltet. Børn, der former venskaber på hoppepuden. Muligheden for at gå direkte ned på stranden og tage en dukkert.
Livet på de danske campingpladser er tillokkende for mange, og nu viser en analyse fra Visit Denmark, at danskerne har skruet op for ferieformen, hvis man ser på længden af de bookinger, som pladserne modtager. Det skriver Dagbladet Holstebro.
Hvor antallet af dage, som vi opholder os i sommerhuse, feriecentre, vandrerhjem og hoteller, er faldet, har vi forlænget vores ophold på campingpladserne fra et gennemsnit på 5,1 til 5,4 nætter.
Når mange af os vælger at holde ferie herhjemme, skyldes det ifølge Visit Denmark, at afslapning og muligheden for at lade batterierne op bliver prioriteret højt.
61 procent af de adspurgte i analysen svarer, at natur - især nærheden til strand og hav - har betydning for, at de vælger en dansk destination. Kun 35 procent lægger vægt på byliv og oplevelser.
Det er medvirkende til, at en campingferie i gennemsnit er dobbelt så lang som et ophold på et hotel eller et vandrerhjem.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Ny frist for kollektivt søgsmål mod Booking.com
30-07-2025
-
Turismetrends: Sådan rejser europæerne i 2025
30-07-2025
PRESSEKLIP
-
Bellagroup har udpeget ny direktør
30-07-2025
-
Fusion og rebranding præger resultat hos Core Hospitality
30-07-2025
-
Ny hotelchef skal styrke Copenhagen Plaza efter renovering
30-07-2025
-
Minister: Møns Klint kan tiltrække flere turister
30-07-2025
-
Green Key skaber øget interesse for Hotel Pejsegården
30-07-2025
-
TV2-serie vækker historisk interesse og løfter museum i Jelling
30-07-2025
-
Elever imponerer med sommerrestaurant på Severin
30-07-2025
-
Kraftigt regnvejr lukkede BonBon-Land i to dage
30-07-2025