Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Det faldende danske overnatningstal, som har præget statistikkerne siden 2022, har af flere omgange fået brancheaktører til at kalde på handling i form af en national kampagne, der skal få flere danskere til at være turister i eget land. Det skriver Turistmonitor.dk.
Charlotte Bagge Hansen, Moderaternes erhvervsordfører, deler bekymringen om det faldende antal danske overnatninger.
”Det påvirker ikke kun de lokale turistvirksomheder men også den generelle økonomi i de berørte områder. Vi er nødt til at undersøge, hvorfor danskerne i højere grad vælger andre feriemuligheder og arbejde på at skabe attraktive tilbud og oplevelser, der kan fastholde dem her i landet – det gælder både i høj- og lavsæson. Samtidig skal vi selvfølgelig fortsætte med at tiltrække flere udenlandske turister til Danmark og ud i landdistrikterne, ”siger hun.
Læs hele historien på turistmonitor.dk – kræver login
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
HORESTA satte fokus på arbejdsmiljø på TV2 News
21-12-2025
-
HORESTA Play: Sovino Brands deler erfaringer med at optimere betalingsløsning
21-12-2025
-
Restaurationsbranchen viser styrke i 2025 trods pres på økonomien
21-12-2025
-
Beskæftigelsen i hotel- og restaurationsbranchen bygger videre på stærk fremgang
21-12-2025
PRESSEKLIP
-
Events uden bøvl: Nye regler letter vejen for udenlandsk arbejdskraft
19-12-2025
-
Lars Larsen Group planlægger nyt hotel
19-12-2025
-
Turismeforsker: 2025 var stabilt – 2026 kræver nytænkning og balance
19-12-2025
-
Arp-Hansen udskyder overtagelse af Brøndums Hotel
19-12-2025
-
Ny lukkelov skal styrke turismen i mindre byer
19-12-2025
-
Internationalt: Atari lancerer gaming-hotel
19-12-2025
-
Airbnb får millionbøde i Spanien for ulovlige boligannoncer
19-12-2025