Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
VisitAarhus har planer om at gøre Viborg til den mest populære rejsedestination for historieinteresserede, tyske turister. Det skriver Turisme24.dk.
Det seneste år har byen tiltrukket 20 procent flere tyskere end førhen, og derfor ser destinationsselskabet et stort potentiale i byen, og man kører derfor en kampagne henover efteråret for at tiltrække de tyske turister.
“Vi ved, at tyskerne har en stigende interesse for Danmark som rejsemål, så når nu Viborg har den styrkeposition med netop historien, er det naturligt, at vi retter vores blik og skyts mod tyskerne,” fortæller Pia Lange Christensen, direktør i VisitAarhus.
VisitAarhus vurderer, at Viborg som domkirkeby har de historiske rammer, der skal til for at tiltrække flere turister. Domkirken er i sig selv en turistattraktion, der tiltrækker 100.000 turister årligt.
Sammenligner man det besøgstal med VisitDenmarks attraktionsliste, placerer det kirken i samme liga som for eksempel kunstmuseet Arken i København og Trapholt i Kolding.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Unge hotel- og restauranttalenter hædret på HORESTA Årsdag 2025
31-10-2025
-
Fremtiden i fokus på rekordstor årsdag hos HORESTA
31-10-2025
-
Rasmus Munk fra Alchemist vinder The Best Chef Awards for andet år i træk
31-10-2025
-
Regeringen vil investere i turisme og stramme grebet om Airbnb
31-10-2025
-
Nu åbner Rox Resort i Køge
31-10-2025
-
Danhostel finder ny direktør med kædeerfaring
31-10-2025
-
Fire arkitektteams i kapløb om nyt verdensarvscenter i Roskilde
31-10-2025
-
Støj fra restaurantgæster skaber splid i Indre By
31-10-2025