Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Generation Z er en betegnelse, der benyttes om de mennesker, som er født mellem 1996 og indtil starten af 2010’erne, og konklusionen i en undersøgelse fra YouGov er, at det kan betale sig for rejsebranchen at sætte sig ind i deres ønsker og prioriteter, skriver Standby.dk.
Det forventes nemlig, at personer i denne generation vil udgøre 40 procent af forbrugerne i USA i 2030, ligesom de vil udgøre 34 procent af landets samlede arbejdsstyrke, og i tillæg hertil adskiller de sig fra ældre generationer på nogle punkter, der gør dem særligt interessante for branchen.
Personer i denne generation orienterer sig nemlig i høj grad mod oplevelser, som de i øvrigt foretrækker at bruge deres penge på fremfor ejendele og andre besiddelser. Det skriver det amerikanske medie TravelPulse.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Finanslov sender millioner til attraktioner og oplevelsesprojekter
24-10-2025
-
Direktørstop på Plesners Badehotel efter få måneder
24-10-2025
-
Vismænd: Råderummet er 32 mia. kr. mindre end oplyst
24-10-2025
-
Noma og Novonesis går sammen om nye smagsløsninger
24-10-2025
-
Aros sætter åbningsdato for prestigeprojekt
24-10-2025
-
Ny evaluering viser manglende kontrol med korttidsudlejning
24-10-2025
-
Erfaren leder vender tilbage til Charlottehaven
24-10-2025