Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Mens forbrugerne holder på pengene og går på tilbudsjagt i detailhandlen, har de ikke samme forbehold til restauranter. Det er én af flere forklaringer på den fremgang, Dagrofas Foodservice-ben har haft i 2022, skriver Fødevarewatch.
”Markedet er tilbage og endda tilbage i bedre form. Specielt restaurationsmarkedet er i rigtig fin form,” siger topchef for koncernen Tomas Pietrangeli.
I tørre tal er omsætningen på salg af fødevarer til kantiner og hotel- og restaurantbranchen løftet fra 3,8 mia. kr. i år 2021 til 4,5 mia. kr. i det netop aflagte regnskab.
Det er en markant større vækst end på grossistledet i selskabet, der er gået frem med små 300 mio. kr., mens salget til detail omvendt er faldet en smule i forhold og ender 2 millioner lavere end i 2021.
Læs hele historien på fodevarewatch.dk (kræver login)
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Regeringen lemper emballagekrav efter hård kritik
12-09-2025
-
Regeringen vil bane vej for lavere moms på fødevarer
12-09-2025
-
Stigende turistafgift gav ikke færre endagsturister i Venedig
12-09-2025
-
Bornholm samler nordisk turismekonference
12-09-2025
-
60 mio. kr. til 15 nye turismeprojekter
12-09-2025
-
Ustabilt vejr ramte sjællandske forlystelsesparker
12-09-2025
-
Trods store regionale forskelle: Campingpladser melder om fremgang
12-09-2025
-
Udland: AI giver kokke og hoteller nye værktøjer mod madspild
12-09-2025