Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
International markedsføring, viden og data, internationale relationer og samarbejde i dansk turisme.
Det er de fire kerneområdet, VisitDenmark har udvalgt i sin nye strategi, The Land of Everyday Wonder for 2023-2026. Det skriver Turistmonitor.dk.
Ifølge VisitDenmarks formand, Niels Jørgen Jensen skal Danmark skal stå stærkest muligt i den internationale konkurrence om turisterne. Derfor er det nødvendigt med en effektiv markedsføring og fastholdelse af den danske ét-brand-strategi. Samtidig skal der udforskes nye teknologier og kanaler, som kan synliggøre turisternes muligheder for at foretage bæredygtige valg.
Desuden vil strategien leve op til de bæredygtighedsparametre, der fremgår i den nationale turismestrategi. I strategien for 2023-2026 kortlægger VisitDenmark også, hvilke ti markeder de særligt vil rette markedsføringen mod: Sverige, Holland, Tyskland, Norge, England, USA, Italien, Frankrig, Indien og Kina.
Læs hele historien på turistmonitor.dk – kræver login
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Scandic runder nyt millionoverskud og opruster i Aarhus
06-05-2025
-
Alsik Hotel & Spa mindsker underskud og ser fremgang i gæstetilfredshed
06-05-2025
-
Ny chef concierge skal løfte gæsteoplevelsen hos 1 Hotel Copenhagen
06-05-2025
-
Arena Næstved i modvind efter påstand om unfair konkurrence
06-05-2025
-
Rekordtravl april i Københavns Lufthavn med vækst fra USA
06-05-2025
-
Randerschef bliver ny direktør på ikoniske Ruths Hotel
06-05-2025
-
Pejsegården giver milliontab, men ledelsen ser lys forude
06-05-2025
-
Innovation og netværk i fokus, når det populære event "Meet the Geeks” vender tilbage
06-05-2025