Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

International markedsføring, viden og data, internationale relationer og samarbejde i dansk turisme.

Det er de fire kerneområdet, VisitDenmark har udvalgt i sin nye strategi, The Land of Everyday Wonder for 2023-2026. Det skriver Turistmonitor.dk.

Ifølge VisitDenmarks formand, Niels Jørgen Jensen skal Danmark skal stå stærkest muligt i den internationale konkurrence om turisterne. Derfor er det nødvendigt med en effektiv markedsføring og fastholdelse af den danske ét-brand-strategi. Samtidig skal der udforskes nye teknologier og kanaler, som kan synliggøre turisternes muligheder for at foretage bæredygtige valg.

Desuden vil strategien leve op til de bæredygtighedsparametre, der fremgår i den nationale turismestrategi. I strategien for 2023-2026 kortlægger VisitDenmark også, hvilke ti markeder de særligt vil rette markedsføringen mod: Sverige, Holland, Tyskland, Norge, England, USA, Italien, Frankrig, Indien og Kina.

Læs hele historien på turistmonitor.dk – kræver login

Log ind