Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Danmark får snart en ny fælles dataplatform for turismen. Platformen hedder Turismens Data Hub og skal gennem forskellige datasæt og visualiseringer give den danske turistbranche mulighed for at indhente unik viden om turister, deres adfærd og ikke mindst de overordnede turismestrømme i Danmark. Det skriver Turistmonitor.dk.
Platformen har fået tildelt 4,4 mio. kr. fra Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse med VisitDenmark som tovholder på projektet, mens Dansk Kyst- og Naturturisme og de 19 danske destinationsselskaber er partnere.
VisitDenmark er dog ikke meget for at give specifikke detaljer om platformen endnu. Det skyldes ifølge VisitDenmarks analysechef, Jan Voetmann, hensynet til samarbejdspartnerne på projektet, som i første omgang skal have adgang til opdateret viden om projektets status og planer, før der kommunikeres bredt ud om projektet.
Platformen skal efter planen være oppe at køre inden udgangen af 2023.
Læs hele historien på turistnmonitor.dk – kræver login
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Nyborg Strand fordobler overskud og investerer massivt
08-05-2025
-
Brøndums Hotel i Skagen bliver premiumhotel
08-05-2025
-
Joe & The Juice er tilbage i plus
08-05-2025
-
Hotel Koldingfjord hædret som landets bedste venue for femte gang
08-05-2025
-
Greenpeace ændrer kampagne efter pres fra VisitDenmark
08-05-2025
-
Comwell sætter ny rekord og styrker resultatet i 2024
08-05-2025
-
Brancheprofil skal løfte Charlottehaven til næste niveau
08-05-2025
-
Portræt af en pioner: Peter Brinks forvandler hoteller og menneskeliv
08-05-2025