Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
De danske hoteller havde et forrygende 2022, der trods en langsom start endte som rekordår for stribevis af aktører. I VisitDenmarks analyse “Hoteller i Danmark 2022” står det klart, at de danske hoteller er kommet godt igen oven på to udfordrende år med corona, restriktioner og mangel på arbejdskraft. Det skriver Turistmonitor.dk.
Det fremgår også af analysen, at det danske hotelmarked gennem de senere år er blevet udvidet kraftigt. De seneste 20 år er antallet af overnatninger fordoblet fra 9,2 millioner til 18,5 millioner årligt, mens kapaciteten er vokset med 66 pct. fra 35.000 til 57.000 værelser.
“En øget hotelkapacitet gør, at der er plads til flere gæster, både turister og erhvervsrejsende. Og uden en øget kapacitet generelt i hele Danmark på tværs af alle indkvarteringsformer vil det blive svært at opnå målene i den nationale turismestrategi,” siger Flemming Bruhn, som er direktør i VisitDenmark og markedschef for Sverige, Norge, Kina og Indien.
Læs hele historien på turistmonitor.dk – kræver login
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Stort hotelopkøb i København til en milliard kroner
01-05-2025
-
Kølpin Hotels sælger strandhotel i strategisk skifte
01-05-2025
-
Schackenborg Slot bliver en del af hotelkæde
01-05-2025
-
Direktørskifte på Ruths Hotel efter seks år
01-05-2025
-
Stiftere bag kendt tøjmærke køber hotel i København
01-05-2025
-
Historisk slot på Lolland kan blive feriecenter
01-05-2025
-
Mangel på arbejdskraft presser turistbranchen i Vestdanmark
01-05-2025