Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Inden for de næste tre måneder kan de danske forbrugere se frem til et mindre prisfald på dagligvarer. Det tror fødevarevirksomhederne i hvert fald selv, viser tal fra den månedlige rundspørge fra Danmarks Statistik.
For første gang siden august 2021 viser den, at der er flere virksomheder inden for føde- og drikkevarer, som forventer prisfald, end der er virksomheder, som forventer, at priserne stiger. Der skriver FødevareWatch.
Kun 6 pct. af de danske fødevarevirksomheder forventer at hæve priserne de kommende tre måneder. Omvendt forventer 11 pct., at de vil sænke priserne.
For en måned siden forventede mere end hver sjette fødevarevirksomhed ellers at hæve priserne.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Fortsat fremgang i hotelovernatninger i september
13-11-2025
-
Sunset Boulevard lander ny direktør
13-11-2025
-
Rekordvækst i Københavns Lufthavn i årets første tre kvartaler
13-11-2025
-
Burger King satser stort på kinesisk ekspansion
13-11-2025
-
Restauratør i opråb over udeserveringsgebyr: Ét bord koster 12.000 kr.
13-11-2025
-
Debatindlæg: Venstre vil stramme reglerne for korttidsudlejning
13-11-2025
-
HORESTA sætter spot på flytrafikken til Hotel Insights 2025
13-11-2025
-
Kold College vinder Young Chef 2025
13-11-2025
-
Turismepulje skal skabe aktivitet – ikke skrivebordsprojekter
13-11-2025