Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Fårup Sommerland har gennem en årrække arbejdet målrettet med initiativer, der skal reducere forlystelsesparkens aftryk på klimaet og bidrage til parkens samlede bæredygtighed. På baggrund af det har de nu modtaget den nye Green Attraction-certificering, som en af de første i Danmark. Det skriver Nordjyske.dk.
Ifølge parkens adm. direktør, Niels Jørgen Jensen, handler det ikke alene om at have de mest spektakulære forlystelser eller højeste besøgstal, men også om at skabe en forlystelsespark, der udviser ansvarlighed i forhold til omgivelserne, medarbejdere og parkens gæster.
I Fårup Sommerland har omstillingen blandt andet betydet, at en større del af maden er økologisk eller lokal og at forbrug af varme, vand og el løbende overvåges og optimeres.
Miljømærket Green Attraction er skabt i et samarbejde mellem brancheforeninger og HORESTA og har til formål at gøre det nemmere for gæster at vælge de bæredygtige attraktioner til og samtidig udfordre og understøtte branchen til at have fokus på den bæredygtige omstilling.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
HORESTA satte fokus på arbejdsmiljø på TV2 News
21-12-2025
-
HORESTA Play: Sovino Brands deler erfaringer med at optimere betalingsløsning
21-12-2025
-
Restaurationsbranchen viser styrke i 2025 trods pres på økonomien
21-12-2025
-
Beskæftigelsen i hotel- og restaurationsbranchen bygger videre på stærk fremgang
21-12-2025
PRESSEKLIP
-
Events uden bøvl: Nye regler letter vejen for udenlandsk arbejdskraft
19-12-2025
-
Lars Larsen Group planlægger nyt hotel
19-12-2025
-
Turismeforsker: 2025 var stabilt – 2026 kræver nytænkning og balance
19-12-2025
-
Arp-Hansen udskyder overtagelse af Brøndums Hotel
19-12-2025
-
Ny lukkelov skal styrke turismen i mindre byer
19-12-2025
-
Internationalt: Atari lancerer gaming-hotel
19-12-2025
-
Airbnb får millionbøde i Spanien for ulovlige boligannoncer
19-12-2025