Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Fårup Sommerland har gennem en årrække arbejdet målrettet med initiativer, der skal reducere forlystelsesparkens aftryk på klimaet og bidrage til parkens samlede bæredygtighed. På baggrund af det har de nu modtaget den nye Green Attraction-certificering, som en af de første i Danmark. Det skriver Nordjyske.dk.
Ifølge parkens adm. direktør, Niels Jørgen Jensen, handler det ikke alene om at have de mest spektakulære forlystelser eller højeste besøgstal, men også om at skabe en forlystelsespark, der udviser ansvarlighed i forhold til omgivelserne, medarbejdere og parkens gæster.
I Fårup Sommerland har omstillingen blandt andet betydet, at en større del af maden er økologisk eller lokal og at forbrug af varme, vand og el løbende overvåges og optimeres.
Miljømærket Green Attraction er skabt i et samarbejde mellem brancheforeninger og HORESTA og har til formål at gøre det nemmere for gæster at vælge de bæredygtige attraktioner til og samtidig udfordre og understøtte branchen til at have fokus på den bæredygtige omstilling.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Styrk din ESG-rapportering med ESG Monitor
05-12-2025
PRESSEKLIP
-
Vejle får nyt hotel med 87 værelser
05-12-2025
-
Udeblivelser koster københavnsk restaurant 150.000 kr.
05-12-2025
-
Danske Hoteller fejrer 35 år med fokus på lokal forankring
05-12-2025
-
Ny aftale med Forsvaret sikrer fremtiden for Aarhus Airport
05-12-2025
-
Nordsjællandsk grillkæde åbner nyt spisested
05-12-2025
-
Politikere drømmer om festivalplads og kæmpearena i København
05-12-2025
-
Ny formand skal styrke madkulturen i Danmark
05-12-2025
-
Delte meninger om autocampere i turismeerhvervet
05-12-2025