Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Et nyt samarbejde mellem VisitDenmark og den hollandske udlejningsvirksomhed Goboony skal lokke endnu flere campingglade turister til Danmark. Det fremgår af en pressemeddelelse fra VisitDenmark.

Den digitale platform fungerer på mange måde som Airbnb og har siden 2015 formidlet kontakt mellem ejere af autocampere og turister.

I dag har platformen mere end 10.000 autocampere til udlejning på deres platform, herunder i Storbritannien, Nederlandene, Italien, Belgien, Tyskland og Frankrig.

Håbet er, at VisitDenmark gennem samarbejdet med Goboony kan få endnu flere autocampister til Danmark.

”Goboony er en spændende samarbejdspartner. De har en bæredygtig profil og er en stærk og kendt aktør ikke kun på det nederlandske, men også flere andre af dansk turismes prioriterede markeder. Og så når de ud til et ny segment af campister,” siger Mette Rodenhuis-Carlsen, VisitDenmarks markedschef i Nederlandene.

Læs hele historien på turistmonitor.dk – kræver login

Dansk turisme er sårbar uden et kriseberedskab

Krisetænkning mangler i turismebranchen, advarer katastrofeforsker Rasmus Dahlberg. Han efterlyser konkrete beredskabsplaner, der kan beskytte både gæster, kulturarv og oplevelsesøkonomi, når uventede hændelser opstår.

Log ind