Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Supermarkedskæden Meny vil i løbet af få år etablere 15 nye særlige takeaway-køkkener i nogle af sine forretninger landet over, skriver Børsen. Meny bliver franchisetager hos virksomheden Noahs. Det betyder, at supermarkedet betaler firmaet en pris for at benytte konceptet, opskrifter og brand, mens indtjening, omkostninger og investeringer alene ligger hos Meny.
Idéen er, at Meny tilbyder takeaway fra 14 forskellige cuisines og op til 100 forskellige retter. Tilberedningstiden skal ligge på maks. 15 minutter, og kunden kan enten hente maden i nogle bokse uden for Meny eller få det leveret via Wolt eller Just Eat.
Ifølge HORESTA er det en trend, der tager udgangspunkt i et generelt voksende takeaway-marked.
“Der er sat skub i udviklingen under coronakrisen, men takeaway-markedet er virkelig også vokset i kraft af digitaliseringen og fokusset på convenience blandt danskerne. Det betyder, at den her form for restaurationsdrift blot kommer til at fortsætte med at vokse,” vurderer Jeppe Møller-Herskind, der er kommerciel direktør i HORESTA.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Styrk din ESG-rapportering med ESG Monitor
05-12-2025
PRESSEKLIP
-
Vejle får nyt hotel med 87 værelser
05-12-2025
-
Udeblivelser koster københavnsk restaurant 150.000 kr.
05-12-2025
-
Danske Hoteller fejrer 35 år med fokus på lokal forankring
05-12-2025
-
Ny aftale med Forsvaret sikrer fremtiden for Aarhus Airport
05-12-2025
-
Nordsjællandsk grillkæde åbner nyt spisested
05-12-2025
-
Politikere drømmer om festivalplads og kæmpearena i København
05-12-2025
-
Ny formand skal styrke madkulturen i Danmark
05-12-2025
-
Delte meninger om autocampere i turismeerhvervet
05-12-2025