Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Supermarkedskæden Meny vil i løbet af få år etablere 15 nye særlige takeaway-køkkener i nogle af sine forretninger landet over, skriver Børsen. Meny bliver franchisetager hos virksomheden Noahs. Det betyder, at supermarkedet betaler firmaet en pris for at benytte konceptet, opskrifter og brand, mens indtjening, omkostninger og investeringer alene ligger hos Meny.

Idéen er, at Meny tilbyder takeaway fra 14 forskellige cuisines og op til 100 forskellige retter. Tilberedningstiden skal ligge på maks. 15 minutter, og kunden kan enten hente maden i nogle bokse uden for Meny eller få det leveret via Wolt eller Just Eat.

Ifølge HORESTA er det en trend, der tager udgangspunkt i et generelt voksende takeaway-marked.

“Der er sat skub i udviklingen under coronakrisen, men takeaway-markedet er virkelig også vokset i kraft af digitaliseringen og fokusset på convenience blandt danskerne. Det betyder, at den her form for restaurationsdrift blot kommer til at fortsætte med at vokse,” vurderer Jeppe Møller-Herskind, der er kommerciel direktør i HORESTA.

Læs hele historien her.

Debatten om drikkepenge ruller videre

Hvordan drikkepenge gives og opfattes er under forandring i takt med nye betalingsvaner og teknologiske løsninger. HORESTA deltog tidligere på ugen i DR Aftenshowet for at fremhæve behovet for fleksibilitet og respekt for gæstens oplevelse.

Drikkepenge skaber debat: "Der er intet odiøst i at sige nej tak"

Jeppe Møller-Herskind fra HORESTA deltog i TV2 Nyhedernes indslag om drikkepenge og understregede, at det skal være helt frivilligt at give lidt ekstra som anerkendelse for god service. Kortterminalernes drikkepengefunktion deler både gæster og branchefolk.

Log ind