Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

De vigtige internationale overnatninger ligger stadig under niveauet for 2019 (-7,4 pct.) i København. USA, som i 2019 var det største marked for København, kommer ud af 2022 med minus 19,5 pct. Og Storbritannien, der i 2019 var det 2. største marked, er tilsvarende i minus 17 pct. Meget få kinesere besøgte hovedstaden i 2022 – hele 86 pct. færre end i 2019.

”De seneste år har været meget turbulente for turismen i hovedstaden. Og tallene for 2022 viser, at der er stadig ligger et arbejde i at få hele den internationale turisme tilbage, særligt de oversøiske markeder, der bl.a. er afhængig af direkte flyruter. Men opgaven er langt større end det,” siger Mikkel Aarø-Hansen, administrerende direktør i Wonderful Copenhagen.

Overnatningstallene for hovedstaden skal ses i lyset af, at den samlede hotelkapacitet i hovedstaden er steget markant de seneste år. Således er kapaciteten steget med 58% i perioden 2017 til nu. Det er en investering på over 12 mia. kr. Og med de allerede besluttede projekter, vil den stige yderligere de kommende år.

Læs hele historien her.

Log ind