Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Når Djurs Sommerland åbner for sæsonen den 29. april, bliver Dinosaurland, der startede op sidste år, udvidet med tre nye forlystelser. En af dem, den såkaldte Disc’o Coaster, bliver Danmarks første og dermed eneste.
”Det er en anden form for rutschebane, hvor 40 personer sidder på en kæmpe disc, og den drejer så rundt, imens den kører frem og tilbage på en 100 meter lang rutschebane med 70 km/ t. Man kommer til at sidde på et kæmpe dinosaur-skelet og kommer op i 15 meters højde, fortæller administrerende direktør i Djurs Sommerland, Henrik B. Nielsen.
De nye forlystelser koster Nordens største sommerland omkring 50 millioner kroner. Sidste år kostede etableringen af Dinosaurland og de tre første forlystelser 100 millioner.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025