Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Det er selvfølgelig en kommunal opgave at sikre, at reglerne for drift af den lokale campingplads bliver overholdt, og at den i strid med reglerne ikke bliver brugt til at løse sociale problemer. Men sagen om Corona Camping bidrager desværre til at skabet forvrænget billede af campingerhvervet, skriver Martin Gertz Andersen, sekretariatschef, HORESTA Camping, på Turisme.nu.
”Uanset at vi har stor sympati for mennesker, som i øjeblikket har svært ved at skaffe penge til dagen og vejen, så er det ikke vores opgave at løse problemet. Campingerhvervet er et turismeprodukt – vel at mærke et turismeprodukt af høj standard. En standard, som vi kæmper for at udvikle og styrke, selv om lovgivningen gør det svært,” skriver han.
De danske campingpladser bidrog i 2022 med mere end 12 mio. overnatninger og udgør således et vigtigt element i en stærk, dansk turismeindustri. Værdien af campingpladserne i Danmark er således høj, og der er tale om et professionelt erhverv, hvor ejerne går på arbejde hver dag for at levere en god service til de ferierende gæster. Som campist bliver man derfor mødt med høj hygiejne og standard, der gør det trygt og sjovt at være campist, skriver Sekretariatschefen for HORESTA Camping.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
HORESTA til TV2 Kosmopol: Turismen sætter gang i beskæftigelsen
01-07-2025
-
Når hedebølgen rammer…
01-07-2025
PRESSEKLIP
-
Tilmeldingen til Danish Travel Awards 2025 er åbnet
01-07-2025
-
Bakken klar med ny administrerende direktør
01-07-2025
-
Hotel Koldingfjord udvider
01-07-2025
-
Brøndums Hotel solgt til dansk hotelkoncern
01-07-2025
-
Legoland får rekordhøj omsætning
01-07-2025
-
Britisk medie har kåret de 10 smukkeste byer i Danmark
01-07-2025
-
Rox Resort har fundet sit personale
01-07-2025