Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

“Her forsvinner feriepengene fryktelig fort”. Sådan lød overskriften i juli på en artikel i den norske avis, VG om det prischok, norske turister har oplevet i Danmark i år på grund af den lave norske kronekurs kombineret med stigende danske priser. Det skriver turistmonitor.dk.

Artiklen i VG er blot en blandt mange negative historier i de norske medier om nordmænds oplevelse af, hvad det denne sommer koster i norske kroner at være turist i Danmark.

Den norske journalist og rejseskribent, Bjørn B. Jacobsen undrer sig over, at hverken VisitDenmark eller andre danske turistaktører forsøger at fortælle den mere nuancerede om de danske priser i de norske medier.

Hos VisitDenmark bekræfter markedschef for Norge og Sverige, Flemming Bruhn, at der ikke er gjort noget for at bremse de negative historier om “dyre Danmark” i det norske mediebillede.

Han peger på, at Danmark fylder meget som feriedestination hos nordmændene, og at det derfor er naturligt, at historierne dukker op i de norske medier.

Læs hele historien på turistmonitor.dk – kræver login

Log ind