Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Danske og udenlandske turister valfartede til de danske byer sidste år. Med et overnatningstal på hele 63,8 mio. overnatninger i Danmark, satte 2022 nemlig ny rekord. Men på trods af de flotte tal, kræver det store investeringer i markedsføring og udvikling af dansk turisme, hvis turismen skal fortætte med at skabe velfærd og beskæftigelse, mener VisitDenmarks adm. direktør, Jan Olsen.
VisitDenmarks adm. direktør, Jan Olsen, påpeger over for Turistmonitor.dk, at de gode resultater i 2022 bl.a. skyldes målrettede investeringer i både udviklingsprojekter og i en ekstraordinær markedsføringsindsats. Han nævner også, at det fortsat er vigtigt at øge kendskabet til Danmark og skabe sammenhæng i den internationale markedsføring.
Læs hele historien på turistmonitor.dk - kræver login.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Pan Am skal nu genopstå som international hotelkæde
14-10-2025
-
11 mio. kr. afsat til at styrke dansk kulturturisme
14-10-2025
-
Kølpins Roberta’s Society får varm modtagelse
14-10-2025
-
Søllerød Kro har fundet sin nye køkkenchef
14-10-2025
-
Go Hotels udvider med nyt hotel ved Amager Strand
14-10-2025
-
Fødevarepriser trækker inflationen op i september
14-10-2025
-
Jyllands-Posten: Eks-daginstitution på Nørrebro ulovligt ombygget til hotellejligheder
14-10-2025
-
d’Angleterre hædret med to Michelin nøgler
14-10-2025
-
Japan boomer som rejsemål blandt danske efterårsrejsende
14-10-2025
-
Ny Bottega-restaurant åbner snart i København
14-10-2025
-
Dinning Week åbner dørene for nye gæster i landets restauranter
14-10-2025