Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Danske og udenlandske turister valfartede til de danske byer sidste år. Med et overnatningstal på hele 63,8 mio. overnatninger i Danmark, satte 2022 nemlig ny rekord. Men på trods af de flotte tal, kræver det store investeringer i markedsføring og udvikling af dansk turisme, hvis turismen skal fortætte med at skabe velfærd og beskæftigelse, mener VisitDenmarks adm. direktør, Jan Olsen.
VisitDenmarks adm. direktør, Jan Olsen, påpeger over for Turistmonitor.dk, at de gode resultater i 2022 bl.a. skyldes målrettede investeringer i både udviklingsprojekter og i en ekstraordinær markedsføringsindsats. Han nævner også, at det fortsat er vigtigt at øge kendskabet til Danmark og skabe sammenhæng i den internationale markedsføring.
Læs hele historien på turistmonitor.dk - kræver login.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Nyborg Strand fordobler overskud og investerer massivt
08-05-2025
-
Brøndums Hotel i Skagen bliver premiumhotel
08-05-2025
-
Joe & The Juice er tilbage i plus
08-05-2025
-
Hotel Koldingfjord hædret som landets bedste venue for femte gang
08-05-2025
-
Greenpeace ændrer kampagne efter pres fra VisitDenmark
08-05-2025
-
Comwell sætter ny rekord og styrker resultatet i 2024
08-05-2025
-
Brancheprofil skal løfte Charlottehaven til næste niveau
08-05-2025
-
Portræt af en pioner: Peter Brinks forvandler hoteller og menneskeliv
08-05-2025