Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Der skal være mere plads til klimavenlige og bæredygtige fødevarer i Legoland Familie Buffet denne sæson. Derfor er Haderslevvirksomheden Hanegal blevet kontaktet af den jyske forlystelsespark. Denne er kendt for sine plantebaserede madvarer, og derfor har de to virksomheder nu indgået et samarbejde, skriver JydskeVestkysten.

Det betyder, at de velkendte fastfood-klassikere nu bliver ledsaget af nogle økologiske og plantebaserede alternativer fra den sønderjyske fødevareproducent.

Ifølge Legoland er det et klart strategisk valg om at flytte forlystelsesparken i en mere bæredygtig retning.

“Vi forsøger hele tiden at tilpasse vores tilbud, så de passer til gæsternes ønsker - det gælder også vores menukort. Samtidig skal vi naturligvis også træffe nogle strategiske valg i forhold til den position, som vi gerne vil have i den grønne omstilling”, siger Jes Dahlmann, Indkøbschef hos Legoland Food & Beverage.

Læs hele historien på jv.dk

Fødevarepriser stiger igen

Priserne på fødevarer fortsætter opad, og intet tyder på snarlige prisfald. Forbrugerne må indstille sig på fortsat dyrere dagligvarer.

Pakhus Bryggen opnår Green Key-certificering

Det historiske venue på Islands Brygge har fået turismens internationale miljømærke. Direktør Allan Hansen fremhæver medarbejdernes indsats og ambitionen om at gøre bæredygtige valg lettere for kunderne.

Log ind