Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Der skal være mere plads til klimavenlige og bæredygtige fødevarer i Legoland Familie Buffet denne sæson. Derfor er Haderslevvirksomheden Hanegal blevet kontaktet af den jyske forlystelsespark. Denne er kendt for sine plantebaserede madvarer, og derfor har de to virksomheder nu indgået et samarbejde, skriver JydskeVestkysten.
Det betyder, at de velkendte fastfood-klassikere nu bliver ledsaget af nogle økologiske og plantebaserede alternativer fra den sønderjyske fødevareproducent.
Ifølge Legoland er det et klart strategisk valg om at flytte forlystelsesparken i en mere bæredygtig retning.
“Vi forsøger hele tiden at tilpasse vores tilbud, så de passer til gæsternes ønsker - det gælder også vores menukort. Samtidig skal vi naturligvis også træffe nogle strategiske valg i forhold til den position, som vi gerne vil have i den grønne omstilling”, siger Jes Dahlmann, Indkøbschef hos Legoland Food & Beverage.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025