Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Wonderful Copenhagen vil trække flere gæster til København efter, at der under coronapandemien blev etableret næsten 5.000 nye hotelværelser i hovedstaden. Hvis visionen lykkes, vil det betyde en ekstra milliardomsætning og jobskabelse for mange borgere – ikke mindst dem, der ellers kan have svært ved at få fodfæste på arbejdsmarkedet, lyder det fra Wonderful Copenhagen.
Wonderful Copenhagen vil fremover fokusere på, at deres markedsføring bidrager til en bæredygtig omstilling af turisterhvervet ved at inspirere gæsterne til at vise en mere bæredygtig adfærd. Det gør de bl.a. med en kampagne, målrettet udenlandske turister, der fortæller den gode historie om cykelbroer, urban gardens og rent badevand i København.
Som en del af indsatsen har Wonderful Copenhagen ansat Rikke Holm Petersen som ny kommunikations- og marketingdirektør. Hun har 14 års ledererfaring, og kommer fra en stilling som marketingchef hos Andel Energi.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
HORESTA: Danskernes julevaner er i bevægelse
28-12-2025
PRESSEKLIP
-
HORESTA: Hotelstop i Indre By i København er kortsigtet og skadeligt
28-12-2025
-
Anders Holch Povlsen overtager ikonisk Aarhus-hotel
28-12-2025
-
Brandramt hotel melder ud: Genåbner i 2026
28-12-2025
-
Hotel dropper den klassiske julegave til medarbejderne
28-12-2025
-
Stort hotel i Korsør solgt efter to år på markedet
28-12-2025
-
Hotelbranchen klarer sig godt trods stigende omkostninger
28-12-2025
-
Airbnb under pres: Danskerne er delt i synet på udlejning
28-12-2025