Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Brasserie Valby er sat til salg til trods for, at de aften efter aften var velbesøgt af gæster, og Gündüz Dalan fortæller, at han kan presses til at sælge sit populære French Chicken til trods for, at han har masser af kunder, skriver Københavnliv.dk.

For førstnævnte drejede det sig især om manglende arbejdskraft, og for Gündüz er det prisstigningerne på især kylling, der er eksploderet og som er ved at kvæle hans forretning. Kommerciel direktør i HORESTA, Jeppe Møller-Herskind, nikker genkendende til den udlægning. Her er de kommende måneder også et stort fokuspunkt.

”Lige nu står vi med en branche, der formår at føre en fin omsætning, og som derfor viser, de kan navigere rigtig godt i så alvorlige udfordringer. Derfor er vi fortrøstningsfulde, men vi er opmærksomme på, at den næste tid bliver rigtig hård. Vi arbejder selvfølgelig altid for, at der kommer tiltag, der kan styrke vores medlemmer rammebetingelser – også gennem den kommende svære periode,” lyder det fra Jeppe Herskind.

Læs hele historien her.

Log ind