Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Næsten 250.000 hektar land er blevet ødelagt af de store skovbrande i Spanien i år. Hedebølge og tørke denne sommer har ledt til historiske ødelæggelser på tværs af kontinentet, skriver trendwatching.com.
Det har også haft betydning for mange fødevareproducenter. For at hjælpe dem har McDonald’s i Spanien sat ”La hamburguesa que no pudo” på menuen. Direkte oversat: “Burgeren der ikke blev til”. Her får man en sort og tom burgeræske for at symbolisere de ødelagte råvarer, og i den forbindelse donerer virksomheden penge til farmerne, og McDonald’s præsenterer yderligere, hvordan forbrugerne ellers kan hjælpe.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Subway åbner første restaurant i ny dansk storsatsning
18-09-2025
-
Venstre åben for udeservering på Rådhuspladsen
18-09-2025
-
Femernforbindelsen risikerer mindst et års forsinkelse
18-09-2025
-
HORESTA udvider direktion med juridisk direktør
18-09-2025
-
Marriott nærmer sig 250 mio. medlemmer i bonusprogram
18-09-2025
-
Schackenborg frasælger jord for at satse på turisme
18-09-2025
-
Trepartsaftale åbner for turismeudvikling i Sydfyn
18-09-2025
-
Museerne fortsætter rekordkurs – kulturturisme i vækst
18-09-2025
-
Bornholm lancerer chatagent for turister
18-09-2025