Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Et diskotek har overtrådt markedsføringslovens forbud mod at reklamere med alkohol målrettet børn og unge. Diskoteket har 11 gange fra september 2018 og et år frem reklameret med alkohol i Facebook-begivenheder, der var rettet mod unge under 18 år. Retten i Hillerød har idømt diskoteket en bøde på 110.000 kroner.
Facebook-opslagene reklamerede for fester som eksempelvis beach party, winter wonderland og påskejagt. Opslagene oplyste en aldersgrænse på ned til 15 år eller 9. klasse, og nævnte drinks eller forskellige slags alkohol, som ville indgå i festerne.
Det er tredje gang i år, at virksomheder betaler bøder for at overtræde markedsføringslovens forbud mod at reklamere over for børn og unge med omtale af eller henvisning til alkohol. Forbrugerombudsmanden har taget sagen op efter at have modtaget en klage fra Alkohol & Samfund.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Millionoverskud til Noma inden lukning på Refshaleøen
18-07-2025
-
HORESTA: Turistskat er en trussel mod lokal turisme
18-07-2025
-
Dragør og Skagen siger nej til UNESCO Verdensarv af frygt for overturisme
18-07-2025
-
HORESTA: Forslag om højere Airbnb-fradrag vil skade hotelbranchen
18-07-2025
-
Kampagner giver mærkbar effekt: Nordmænd vender blikket mod Nordvestkysten
18-07-2025