Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Et diskotek har overtrådt markedsføringslovens forbud mod at reklamere med alkohol målrettet børn og unge. Diskoteket har 11 gange fra september 2018 og et år frem reklameret med alkohol i Facebook-begivenheder, der var rettet mod unge under 18 år. Retten i Hillerød har idømt diskoteket en bøde på 110.000 kroner.
Facebook-opslagene reklamerede for fester som eksempelvis beach party, winter wonderland og påskejagt. Opslagene oplyste en aldersgrænse på ned til 15 år eller 9. klasse, og nævnte drinks eller forskellige slags alkohol, som ville indgå i festerne.
Det er tredje gang i år, at virksomheder betaler bøder for at overtræde markedsføringslovens forbud mod at reklamere over for børn og unge med omtale af eller henvisning til alkohol. Forbrugerombudsmanden har taget sagen op efter at have modtaget en klage fra Alkohol & Samfund.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Marriott udvider i København med opkøb af CitizenM
29-04-2025
-
HORESTA advarer mod Københavns Kommunes nye nattelivsplan
29-04-2025
-
Danske kokke- og tjenerelever henter sølv ved nordiske mesterskaber 2025
29-04-2025
-
Ruths Hotel sikrer millionoverskud trods vejrets luner
29-04-2025
-
Norske Spenn udvider med Reitan Retail – danske hotelgæster får flere fordele
29-04-2025
-
Danske Hoteller vil vokse videre med ny kapitaludvidelse
29-04-2025
-
Hvide Sande-serie skaber massiv opmærksomhed om Vestkysten
29-04-2025
-
Bornholmsk strandhotel satser på helårsturisme efter ny SKI-aftale
29-04-2025
-
Kokke og entusiaster skal dyste til DM i Bålmad
29-04-2025