Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Under coronakrisen har mange nok sagt om deres ferieplaner: ”Vi skal bare være i Danmark.” Tilgangen af flere danske turister har hjulpet dele af Turisme-danmark, men har ikke været nok til at opveje tabet af de udenlandske turister, skriver Standby.dk.
De to første år under coronakrisen stod VisitDenmark bag hjemlandsturismekampagnen ”Meget mere end bare Danmark,” men i år er kampagnen lagt i hænderne på brancheorganisationen Danske Destinationer, der tæller 19 destinationsselskaber.
”De sidste par år har danskerne i stor stil holdt ferie i Danmark og rigtig mange er blevet overrasket over, hvad Danmark byder på. Den interesse og nysgerrighed skal vi fastholde og booste, så danskerne fortsat får lyst til at holde ferie på danske feriesteder. Verden er ved at åbne igen, og det betyder, at mange danskere vil rejse udenlands, så det gælder om at holde danskernes feriefølelser for Danmark varme netop nu,” siger Pernille Kofod Lydolph, der til daglig er direktør i Destination Bornholm.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025