Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
HORESTA er i gang med en videreudvikling af Green Key-mærkningen, der skal rettes særligt mod blandt andet forlystelsesparker. Green Attraction er navnet på certifikatet, som danske forlystelsesparker, akvarier, museer og zoologiske haver har været med til at udvikle i samarbejde med HORESTA, skriver Jyllands-Posten.
Søren Kragelund er formand for Foreningen af Forlystelsesparker i Danmark og medlem af den styregruppe, der er ved at udarbejde Green Attraction. Han fortæller, at de er ved at lægge sidste hånd på de kriterier, der skal i spil.
”I Green Key er der nærmest en facitliste. Har man for eksempel styr på, hvor meget vand man bruger i urinalerne, eller at fødevarerne er bæredygtige, så får man point, hvis man har gjort noget ved det, og det gælder inden for alt muligt,” siger Søren Kragelund og tilføjer, at de forventer at lade de første virksomheder prøve at blive certificeret som Green Attraction i denne måned.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025