Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Der har været færre end få udenlandske turister i navnlig København under coronakrisen. Derfor har VisitDenmark og Wonderful Copenhagen nu søsat en stor marketingindsats på en række primære udenlandske markeder, skriver Standby.dk.
Kampagnen startede sidste måned i Tyskland, Danmarks største leverandør af udenlandske turister – i denne og næste måned følger Sverige, Norge, Italien, Frankrig og Storbritannien, skriver parterne i en pressemeddelelse.
I den siger Erik Mortensen, chef for Global Brand Activation i VisitDenmark:
”I Norge og Sverige aktiverer vi et nyt greb med stort fokus på de oplevelser, vi ved, de allerede kender, og som hitter hos dem. Men samtidig bringer vi nye og inspirerende oplevelser. Endvidere skaber vi synergi med de øvrige danske brandingkampagner, som vi kører på markederne. På den måde får København fordel af et endnu større nationalt markedstryk. Målgrupperne er allerede varmet op,” siger Erik Mortensen.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Finalisterne til Årets Kok og Årets Tjener 2026 er fundet
23-11-2025
-
Madklubben til HORESTA Årsdag 2025: Digitalisering starter der, hvor gæsten ikke ser det
23-11-2025
-
Restaurant Insights 2025: Få ny viden og inspiration til restaurantdriften
23-11-2025
-
HORESTA: Regeringens satsning på erhvervsturismen er et stærkt signal
23-11-2025
PRESSEKLIP
-
Beskæftigelsen fortsatte med at stige i september
21-11-2025
-
Mødeturisme og grøn omstilling får millionløft af staten
21-11-2025
-
Nye kystprojekter får luft under vingerne
21-11-2025
-
HORESTA: Strategisk turismeløft er godt – men bør følges op af bedre konkurrencevilkår
21-11-2025
-
Øresundslinjen bliver nu mere batteridrevet
21-11-2025
-
Klima og turisme forenes i ny storattraktion i Roskilde
21-11-2025