Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Bestyrelsen for Nationalpark Mols Bjerge har et stærkt fokus på at udvikle den 180 km2 store nationalpark i en bæredygtig retning. Derfor har nationalparken en bæredygtighedsstrategi og arbejder fokuseret med udvikling af grøn turisme. Nu kan de i nationalparken sætte endnu et flueben i relation til at styrke nationalparkområdets grønne identitet.
Nationalparken er nemlig netop blevet certificeret Green Tourism Organization (GTO) – og som den første nationalpark i Danmark, fortæller Mikal Holt Jensen, sekretariatsleder for Green Key og Green Tourism Organization.
”Nationalpark Mols Bjerge viser vejen ved at være den første nationalpark mærket med Green Tourism Organization. Det betyder, at de selv arbejder aktivt med den grønne dagsorden i forbindelse med deres drift, og jeg er imponeret over, hvordan Nationalpark Mols Bjerge bidrager til at få turistvirksomheder og aktører med på den grønne rejse,” siger Mikal Holt Jensen.
Certificeringen er tildelt af HORESTA efter et ansøgningsforløb, hvorigennem nationalparken er blevet vurderet efter ca. 140 forskellige kriterier, herunder ledelsesmæssig prioritering af miljøhensyn, krav om miljørigtige indkøb, og hvordan nationalparken generelt fremmer bæredygtig.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Tommy Ahlers blander sig i debat om Airbnb
17-10-2025
-
HORESTA: Fjern aldersgrænsen for SVU – unges udvikling må ikke bremses
17-10-2025
-
Sunset Boulevard hædres som Succesvirksomhed 2025
17-10-2025
-
Tidligere Noma-kok åbner ny restaurant i Helsingborg
17-10-2025
-
Hotel Hesselet satser på gastronomi og langsom luksus
17-10-2025
-
Noma udvider med permanent butik og kaffebar i København
17-10-2025
-
Karrebæksminde får luksusresort med fokus på erhverv og velvære
17-10-2025
-
Markant hoteludvidelse i Aalborg sendt i høring
17-10-2025