Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
I uge 20 afholdes den tværkommunale foodfestival Madmødet, og et af formålene er at tænde spotlightet på de mange lokale fødevarer som produceres i Midt- og Vestjylland. Derfor er der i år søsat et nyt koncept, som skal få restauranter og storkøkkener til at sætte lokale råvarer på menuen.
”I løbet af uge 20 bliver mange tusinde mennesker bespist i kantiner og på restauranter her i Midt- og Vestjylland, så derfor fik vi ideen til at få så mange som muligt til at sætte fokus på lokale fødevarer, og dermed gøre opmærksom på de mange kvalitetsfødevarer, som dyrkes og fiskes her i området. Derfor har vi inviteret storkøkkener og restauranter til at deltage i Madmødet 2022 på denne måde,” fortæller Susanne Nors, Chef for Business Region MidtVest, som er arrangør af Madmødet 2022.
En af de kokke, som har tilmeldt sig Madmødet 2022 er Rasmus Kardyb fra Limfjordens Hus i Glyngøre. Han har sammensat en menu med fokus på fisk og skaldyr, som hentes op af Limfjorden, der ligger lige ude foran vinduet og grøntsager fra Mors, oste fra Thise og æblemost fra Lyby. Limfjordens Hus har altid et afsæt i lokale råvarer, og turister vil derfor hele sommeren også kunne smage på Limfjorden.
”Jeg er selv vendt retur fra København for at åbne restaurant her i Vestjylland, og er vild med de mange muligheder som det giver mig i køkkenet, da vi har alle mulige spændende råvarer lige omkring os. Det er også derfor, at vi gerne deltager i Madmødet, så vi sammen kan sætte fokus på de lokale producenter, og vise at vi kan levere et højt gastronomisk niveau her i Midt- og Vestjylland,” påpeger Rasmus Kardyb.
Se mere på www.madmodet.dk
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Millionoverskud til Noma inden lukning på Refshaleøen
18-07-2025
-
HORESTA: Turistskat er en trussel mod lokal turisme
18-07-2025
-
Dragør og Skagen siger nej til UNESCO Verdensarv af frygt for overturisme
18-07-2025
-
HORESTA: Forslag om højere Airbnb-fradrag vil skade hotelbranchen
18-07-2025
-
Kampagner giver mærkbar effekt: Nordmænd vender blikket mod Nordvestkysten
18-07-2025