Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Fødevarestyrelsens smiley-ordning skal gøre det nemt for forbrugerne at finde de butikker og restauranter, 'der har bedst styr på fødevarereglerne'. Derfor er det faldet Rolf Nordentoft gevaldigt for brystet, at Restaurant Dauphine, som han er medejer af, nu for anden gang på få måneder har fået en sur smiley på den kontrolrapport, han skal klistre på døren, skriver Stiften.dk.
Det er da heller ikke hygiejnen, der har udløst de sure smileys, men i stedet 'administrativt bøvl' med at få deres nye CVR-nummer registreret korrekt, siden de fik en ny medejer ind i foretagendet.
”Vi er gået til HORESTA med det her, og nu har vi sagt ja til at få det her system prøvet ved retten. Hverken vi eller brancheorganisationen mener, at der altid er ret og rimelighed i, hvordan det fungerer, og så må vi jo få det afprøvet ved retten,” siger Rolf Nordentoft.
HORESTAs fødevarechef, Tine Skriver, fortæller, at organisationen som udgangspunkt er glade for kontrollen og ønsker kontrol. Men HORESTA ønsker også proportion i kontrollen. Fødevarekontrol er hele tiden en vurdering, og det kan være svært at afgøre, hvornår noget falder under bagatelgrænsen. Men vi oplever nogle gange, at kontrollen er blevet for nidkær, og at den skal holdes op imod, hvad der reelt er fødevaresikkerhed, siger hun.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Nyborg Strand fordobler overskud og investerer massivt
08-05-2025
-
Brøndums Hotel i Skagen bliver premiumhotel
08-05-2025
-
Joe & The Juice er tilbage i plus
08-05-2025
-
Hotel Koldingfjord hædret som landets bedste venue for femte gang
08-05-2025
-
Greenpeace ændrer kampagne efter pres fra VisitDenmark
08-05-2025
-
Comwell sætter ny rekord og styrker resultatet i 2024
08-05-2025
-
Brancheprofil skal løfte Charlottehaven til næste niveau
08-05-2025
-
Portræt af en pioner: Peter Brinks forvandler hoteller og menneskeliv
08-05-2025