Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Resultaterne i en ny undersøgelse fra Expedia tyder på, at efter to år med en global pandemi, værdsætter folk rejser og personlig tid mere end nogensinde. Samtidig er rejsende begyndt at tilpasse sig realiteterne i COVID-19, placerer flexrejser øverst på deres prioritets liste og fokuserer målrettet på at rejse. Rapporten understreger industriens robusthed og afslører, hvordan rejseselskaber kan tilpasse sig for at opnå en konkurrencefordel i dette hurtigt udviklende miljø, skriver TravelNews.dk.

“Rejser oplever et modsætningernes år, da folk planlægger formålsdrevne rejser, værdsætter ferietid mere og øger deres investering i unikke oplevelser,” sagde Ariane Gorin, præsident, Expedia for Business. “Alligevel forbereder rejsende sig selv på mulige rejseændringer, da COVID-19 fortsætter, og de vil have en række muligheder lige ved hånden. Rejseselskaber, der prioriterer sikkerhed og velvære, innovative løsninger og gennemsigtig kommunikation, vil være de klare ledere, når hele branchen skifter fra overlevelse til efterspørgsel og vækst.”

Den fulde rapport kan downloades her.

Læs hele historien her.

Dansk turisme er sårbar uden et kriseberedskab

Krisetænkning mangler i turismebranchen, advarer katastrofeforsker Rasmus Dahlberg. Han efterlyser konkrete beredskabsplaner, der kan beskytte både gæster, kulturarv og oplevelsesøkonomi, når uventede hændelser opstår.

Log ind