Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Turismeorganisationen VisitDenmark kræver kompensation af supermarkedskæde Lidl for brug af hjerteformet dannebrogsflag. Det skriver Turistmonitor.dk.
Så når dommere og advokater mandag formiddag møder op i Sø- og Handelsrettens retssal C i Amaliegade i København, bliver det i bogstaveligste forstand for at behandle en hjertesag. Det skriver Ritzau.
Nærmere bestemt drejer striden sig om et rødt hjerteformet symbol med et hvidt kors igennem, så figuren ligner et dannebrogsflag.
Det er den statsejede turismeorganisation VisitDenmark, som har sagsøgt den danske gren af den tyske supermarkedskæde Lidl. Ligesom VisitDenmark har Lidl nemlig i forskellige sammenhænge anvendt et dannebrogshjerte i forbindelse med sit logo.
Læs hele historien her (kræver login)
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025