Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Selvom klima og bæredygtighed er blevet det nye buzzword i den danske turistbranche, er det stadig ikke det, der er vigtigst for danskerne, når de skal vælge rejser. Det skriver Turismemonitor.
Det viser tal fra Bæredygtighedsbarometeret, som er udarbejdet af Advice.
Her svarer de adspurgte danskere, at »kvaliteten« (34 procent) og »prisen« (32 procent) betyder mest, når det kommer til valg af rejser og rejseaktiviteter.
Derimod svarer 11 procent, at »klima og miljøpåvirkning« er vigtigst for dem, når de skal vælge rejser, og ligger på niveau med »social ansvarlighed« (10 procent).
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Small Danish Hotels skifter navn i ny strategisk satsning
16-12-2025
-
12 hotelbyggerier på tegnebrættet i Indre By
16-12-2025
-
International arbejdskraft er blevet afgørende i København
16-12-2025
-
Madklubben skruer ned for ekspansionsplaner og op for fokus på kvalitet
16-12-2025
-
Pokémon Festival i København kan booste sommerturismen i 2026
16-12-2025
-
Dansk turisme er sårbar uden et kriseberedskab
16-12-2025
-
Danske medlemmer af Relais & Châteaux dropper ålen: Vil redde truet art
16-12-2025