Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
At sommerens Tour de France-start i Danmark blev lidt af et tilløbsstykke, behøvede man blot at se få minutter af etaperne i tv for at opdage. Cykelfans og almindeligt nysgerrige stod skulder ved skulder og nogle steder i flere rækker langs ruten for at se en samling af verdens bedste cykelryttere slå sig løs på Sjælland, Fyn og i Jylland, skriver Turistmonitor.dk.
Nu har arrangørerne af den danske Tour-start forsøgt at få sat tal på tilstrømningen. Så præcist, som det nu kan lade sig gøre til et arrangement uden billetsalg og tælleapparater.
Med hjælp fra en ny målemetode lander det samlede tilskuertal på godt 1,6 millioner - eller helt præcist 1.664.789 mennesker fordelt på de tre etaper. Ud af 1,6 millioner var 722.167 turister, skriver Grand Départ Copenhagen Denmark i en pressemeddelelse.
”Tour de France og Grand Depart fik i den grad sat Danmark på verdenskortet. Tourstarten var en markant eksponering af Danmark og danskerne, og de mange medieomtaler og tv-transmissionerne har uden tvivl været med til at opbygge kendskab og lyst til at rejse til hertil,” siger adm. direktør i VisitDenmark Jan Olsen i pressemeddelelsen.
Du kan læse hele analysen her.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Styrk din ESG-rapportering med ESG Monitor
05-12-2025
PRESSEKLIP
-
Vejle får nyt hotel med 87 værelser
05-12-2025
-
Udeblivelser koster københavnsk restaurant 150.000 kr.
05-12-2025
-
Danske Hoteller fejrer 35 år med fokus på lokal forankring
05-12-2025
-
Ny aftale med Forsvaret sikrer fremtiden for Aarhus Airport
05-12-2025
-
Nordsjællandsk grillkæde åbner nyt spisested
05-12-2025
-
Politikere drømmer om festivalplads og kæmpearena i København
05-12-2025
-
Ny formand skal styrke madkulturen i Danmark
05-12-2025
-
Delte meninger om autocampere i turismeerhvervet
05-12-2025