Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Et nyt samarbejde mellem den italienske kaffevirksomhed Lavazza og Michelin-kokken Jesper Koch skal inspirere forbrugere, restauratører og kokke til at tilgå kaffen på lige fod med andre ingredienser som for eksempel vin.
Danskerne skal blive bedre til at stille krav til deres kaffe og tænke over, hvordan man tilbereder den, hvornår den serveres og hvilke elementer, den kan bringes i spil med.
”For mig er det naturligt at indgå i et partnerskab med Lavazza, da jeg altid har haft en stor interesse for kaffe og arbejder meget med den i mit køkken. Den har syre, sødme, salt, bitterhed, og faktisk også en lille raffineret smag af umami,” forklarer Jesper Koch, gastronomisk direktør hos Hotel Alsik og ansvarlig for den tilhørende Michelin-restaurant Syttende.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Small Danish Hotels skifter navn i ny strategisk satsning
16-12-2025
-
12 hotelbyggerier på tegnebrættet i Indre By
16-12-2025
-
International arbejdskraft er blevet afgørende i København
16-12-2025
-
Madklubben skruer ned for ekspansionsplaner og op for fokus på kvalitet
16-12-2025
-
Pokémon Festival i København kan booste sommerturismen i 2026
16-12-2025
-
Dansk turisme er sårbar uden et kriseberedskab
16-12-2025
-
Danske medlemmer af Relais & Châteaux dropper ålen: Vil redde truet art
16-12-2025