Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Et nyt samarbejde mellem den italienske kaffevirksomhed Lavazza og Michelin-kokken Jesper Koch skal inspirere forbrugere, restauratører og kokke til at tilgå kaffen på lige fod med andre ingredienser som for eksempel vin.
Danskerne skal blive bedre til at stille krav til deres kaffe og tænke over, hvordan man tilbereder den, hvornår den serveres og hvilke elementer, den kan bringes i spil med.
”For mig er det naturligt at indgå i et partnerskab med Lavazza, da jeg altid har haft en stor interesse for kaffe og arbejder meget med den i mit køkken. Den har syre, sødme, salt, bitterhed, og faktisk også en lille raffineret smag af umami,” forklarer Jesper Koch, gastronomisk direktør hos Hotel Alsik og ansvarlig for den tilhørende Michelin-restaurant Syttende.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Hotelhandler tegner sig for rekordstor andel af ejendomsmarkedet
10-05-2025
-
Milliardpotentiale i vinterturisme: Q1 skal booste København
10-05-2025
-
Tidligere hotelchef i Washington DC skal lede boutiquehotel i Ørestad
10-05-2025
-
44 kunstportaler skal gøre Odense til international kulturby
10-05-2025
-
Erfaren brancheprofil skal løfte Hotel Phønix
10-05-2025
-
Påskens placering sender overnatningstal ned
10-05-2025
-
Rekordmange amerikanere vælger København som feriemål
10-05-2025
-
Økomærke giver Vingsted adgang til offentlige kunder
10-05-2025