Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
I årets første seks måneder valgte turister 254.886 gange at tilbringe natten i en odenseansk hotel-, vandrehjems- eller campingseng. Det er næsten 20 pct. mere end i 2019, før corona begyndte at påvirke folks rejse- og mødemønstre. Det skriver Destination Fyn i en pressemeddelelse.
Det er især de internationale gæster og forretningsovernatningerne, der driver udviklingen. Odense har en vækst på 36 procent i erhvervsrelaterede overnatninger sammenlignet med 2019.
”Vi har haft et forår langt over budget. Der har virkelig været fart på konferencerne, og vi har haft mange udenlandske gæster. Hvad angår efteråret skal der fortsat mere på bøgerne, end der er lige nu, og det bliver vanskeligt at toppe den september-oktober, vi havde sidste år, men vi forventer samlet set et efterår, der er bedre end 2019, siger Ninna Stæhr-Petersen,” direktør Comwell H.C. Andersen.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Small Danish Hotels skifter navn i ny strategisk satsning
16-12-2025
-
12 hotelbyggerier på tegnebrættet i Indre By
16-12-2025
-
International arbejdskraft er blevet afgørende i København
16-12-2025
-
Madklubben skruer ned for ekspansionsplaner og op for fokus på kvalitet
16-12-2025
-
Pokémon Festival i København kan booste sommerturismen i 2026
16-12-2025
-
Dansk turisme er sårbar uden et kriseberedskab
16-12-2025
-
Danske medlemmer af Relais & Châteaux dropper ålen: Vil redde truet art
16-12-2025