Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Efter en mørk periode med afstandskrav, væsentligt kortere køer og alt for få udenlandske turister vil de danske forlystelsesparker nu ryste sig ud af den krise, som har bragt svære sæsoner med sig. Branchen skal genrejses, og parkerne har fundet det bedste værktøj at gøre det med: investeringer, investeringer, investeringer, skriver Børsen.

Kun lidt over tre måneder inde i 2022 har de danske forlystelsesparker, der er medlem af Foreningen af Forlystelsesparker i Danmark (FFD), allerede investeret samlet for 506 mio. kr. Det er et markant hop fra investeringstallet for 2021, som var nede at ramme 285 mio. kr. Ifølge politisk direktør i HORESTA og sekretær i FFD, Kristian Nørgaard, er det et tegn på, at parkerne tør satse.

“Med disse investeringer siger forlystelsesparkerne, at de tror på fremtiden ved virkelig at satse på deres produkt. Det er et udtryk for, at man tør investere sig ud af en krise. Det hjælper med at gøre vores produkt attraktivt. Vi ved fra vores branche, at det er utrolig vigtigt, at man hele tiden fornyer sig og hele tiden lægger på. At vores gæster føler, at vi er med i konkurrencen om at skabe de bedste oplevelser,” siger Kristian Nørgaard.

Læs hele historien her.

Kraftigt regnvejr lukkede BonBon-Land i to dage

Kraftig regn og oversvømmelser førte til milliontab for BonBon-Land, der måtte holde lukket i højsæsonen. Parkens direktør kalder beslutningen nødvendig – trods de økonomiske konsekvenser.

Log ind