Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Når VisitDenmark i april skyder to store kampagner i gang i Sverige og Norge, er det med en ny og markedstilpasset kommunikation.  Det sker som en del af en langsigtet plan om at relancere Danmarks brand og få væksten tilbage fra de to markeder, som over de seneste år er gået tilbage.

Kampagnerne bygger på et nyt markedsversioneret kampagnekoncept ”Nye sider hos en god bekendt”, som er udviklet med udgangspunkt i The Land of Everyday Wonder og blandt andet bygger på indsigter fra en endnu ikke offentliggjort markedsanalyse.

”Nordmændene har et højt kendskab og en stor kærlighed til Danmark som feriemål. Der er allerede etableret et forhold, om man så må sige. Det betyder, at når vi kommunikerer med nordmænd om Danmark, har vi et kendskab og en langvarig relation at bygge på. Det er en helt anden situation, end når vi kommunikerer med fx briter eller italienere, hvor vi skal begynde med at fortælle, hvad Danmark står for” siger Hege Fredlund Hoff, marketingansvarlig i VisitDenmark Norge.

Læs hele historien her.

Dansk turisme er sårbar uden et kriseberedskab

Krisetænkning mangler i turismebranchen, advarer katastrofeforsker Rasmus Dahlberg. Han efterlyser konkrete beredskabsplaner, der kan beskytte både gæster, kulturarv og oplevelsesøkonomi, når uventede hændelser opstår.

Log ind