Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
I 2019 og 2020 udtalte Alkoholreklamenævnet kritik mod flere af Rekoms barer og diskoteker for at opfordre til et stort eller umådeholdent forbrug af alkohol. Rekom har nu over for Alkoholreklamenævnet erklæret, at de vil rette sig efter nævnets henstillinger og blandt andet undlade konkurrencer, der opfordrer til og præmierer druk. Det fremgår af en pressemeddelelse fra Alkoholreklamenævnet.
”Jeg vil gerne opfordre til, at alle aktører i nattelivet sikrer sig, at de holder sig inden for lovgivningens rammer. Markedsføring, der opfordrer til umådeholdent forbrug af alkohol eller druk, er forbudt. Det samme gælder markedsføring af alkohol over for børn og unge. Markedsføring af alkohol skal ske med omtanke og et aktivt medansvar,” siger Alkoholreklamenævnets formand, Marlene Winther Plas.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025