Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Det seneste halvandet års turbulente hverdag med tomme hotelværelser og konferencesale, som følge af coronakrisen, har hos BC Hospitality Group givet anledning til en omstrukturering af forretningen.
Med en ny ejerkreds, ledelse og det nye navn Bellagroup har man ambitioner om at gøre København til en topdestionation for de helt store events. Det fremgår af en pressemeddelelse fra Bellagroup Via Ritzau.
”Den voldsomme krise gav os mulighed for at gentænke forretningen fra a til å – på samme måde som et start-up. Mens vi ventede på gæsterne skulle komme tilbage, gennemgik ledelsen derfor alle funktioner både på venues og hoteller. Det var helt afgørende for at komme ud på den anden side,” forklarer Christian Folden Lund, CEO hos Bellagroup.
Han uddyber:
”Vi har altid været gode til at afholde arrangementer og give folk gode oplevelser – men knap så gode til at tjene penge på driften. Målet var derfor at styrke vores kommercielle områder med fælles marketing- og salgsfunktioner samt forenkle operationen på det enkelte venue og hotel. Vi tjener ikke penge endnu, men så længe vi fortsat ser en langsom genåbning af verden, så har vi en plan for at komme derhen, og råd til at lave de investeringer der skal til.”
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Joe & The Juice sætter turbo på global ekspansion
13-05-2025
-
Scandic opruster: Flere hoteller og ny franchise-strategi i Danmark
13-05-2025
-
Fremgang i Københavns Lufthavn trods global uro
13-05-2025
-
Turister belønnes igen for grøn adfærd i København
13-05-2025
-
Global uro får flere danskere til at overveje ferie hjemme
13-05-2025
-
Den norske stat træder ind som medejer i Norwegian
13-05-2025
-
Hotel Vildbjerg skal finde ny køkkenchef
13-05-2025