Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Det seneste halvandet års turbulente hverdag med tomme hotelværelser og konferencesale, som følge af coronakrisen, har hos BC Hospitality Group givet anledning til en omstrukturering af forretningen.

Med en ny ejerkreds, ledelse og det nye navn Bellagroup har man ambitioner om at gøre København til en topdestionation for de helt store events. Det fremgår af en pressemeddelelse fra Bellagroup Via Ritzau.

”Den voldsomme krise gav os mulighed for at gentænke forretningen fra a til å – på samme måde som et start-up. Mens vi ventede på gæsterne skulle komme tilbage, gennemgik ledelsen derfor alle funktioner både på venues og hoteller. Det var helt afgørende for at komme ud på den anden side,” forklarer Christian Folden Lund, CEO hos Bellagroup.

Han uddyber:

”Vi har altid været gode til at afholde arrangementer og give folk gode oplevelser – men knap så gode til at tjene penge på driften. Målet var derfor at styrke vores kommercielle områder med fælles marketing- og salgsfunktioner samt forenkle operationen på det enkelte venue og hotel. Vi tjener ikke penge endnu, men så længe vi fortsat ser en langsom genåbning af verden, så har vi en plan for at komme derhen, og råd til at lave de investeringer der skal til.”

Læs hele historien her.

Bellagroup ansætter ny salgsdirektør

Kampen om gæsterne er blevet hårdere i hovedstaden i skuldersæsonen. Derfor styrker Bellagroup nu sit salgsteam med en ny direktør, som skal bidrage med analytisk tæft.

Hoteldirektører ønsker millioner på bordet

De store konferencecentre og hoteller i København efterlyser kommunale millioner til at betale internationale events og konferencer for at komme til hovedstaden. Kommunens viceborgmester giver forslaget en blank afvisning.

Log ind