I stedet skal de tage til Stevns eller Vestegnen, mener Socialdemokratiets spidskandidat til efterårets kommunalvalg, Sophie Hæstorp Andersen
Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Når verden ikke længere er rød, grænserne er åbne og turister velkomne, skal København være på dupperne.
For det går ikke, hvis turister flokkes om Den Lille Havfrue eller Nyhavn. De skal spredes ud. Til troldejagt på Vestegnen eller køre mountainbike på Stevns. København skal være en coronasikker by og markedsføres som en.
Det er meldingen fra Socialdemokratiets spidskandidat til overborgmesterposten i København, Sophie Hæstorp Andersen, i Politiken.
Spidskandidaten efterlyser en langsigtet plan for at vække turismen i hovedstaden til live. Ifølge hende er ikke bare København, men hele Region Hovedstaden hårdest ramt, når det gælder erhvervsliv og tabte turismeindtægter som følge af pandemien.
Samtidig mener hun også, at byen er »den sværeste at genoprette«, fordi internationale turister er afgørende for at komme tilbage på sporet.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Small Danish Hotels skifter navn i ny strategisk satsning
16-12-2025
-
12 hotelbyggerier på tegnebrættet i Indre By
16-12-2025
-
International arbejdskraft er blevet afgørende i København
16-12-2025
-
Madklubben skruer ned for ekspansionsplaner og op for fokus på kvalitet
16-12-2025
-
Pokémon Festival i København kan booste sommerturismen i 2026
16-12-2025
-
Dansk turisme er sårbar uden et kriseberedskab
16-12-2025
-
Danske medlemmer af Relais & Châteaux dropper ålen: Vil redde truet art
16-12-2025