Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
P3 Nyhederne udfordrede i går HORESTA, SMVdanmark og Danmarks Rejsebureauforening til at levere et salgspitch over for kanalens lyttere.
Hver organisation fik 30 sekunder til at komme med deres bud på, hvor de overvejende unge lyttere skal bruge deres feriepenge.
HORESTAs politiske direktør, Kirsten Munch, var ikke i tvivl:
“Til dig og alle P3’s lyttere: Brug jeres feriepenge på oplevelser i Danmark. Det fortjener I efter en lang corona nedlukning. I skal ud og møde andre mennesker, spise god mad, få cocktails og høre musik og feste hele natten. I har brug for at være sociale. Det er vigtigt for helbredet, og det er vigtigt for samfundet. Og I skal gøre det i Danmark, for at hjælpe vores restauranter, barer og hoteller igennem krisen, så de igen kan hyre de mere end 30.000 der er blevet fyret. Det vil give arbejde til rigtig mange unge mennesker over hele landet. Det er vigtigt for virksomhederne og de unge, og det er vigtigt for samfundet. Så brug feriepengene på danske oplevelser.”
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
HORESTA satte fokus på arbejdsmiljø på TV2 News
21-12-2025
-
HORESTA Play: Sovino Brands deler erfaringer med at optimere betalingsløsning
21-12-2025
-
Restaurationsbranchen viser styrke i 2025 trods pres på økonomien
21-12-2025
-
Beskæftigelsen i hotel- og restaurationsbranchen bygger videre på stærk fremgang
21-12-2025
PRESSEKLIP
-
Events uden bøvl: Nye regler letter vejen for udenlandsk arbejdskraft
19-12-2025
-
Lars Larsen Group planlægger nyt hotel
19-12-2025
-
Turismeforsker: 2025 var stabilt – 2026 kræver nytænkning og balance
19-12-2025
-
Arp-Hansen udskyder overtagelse af Brøndums Hotel
19-12-2025
-
Ny lukkelov skal styrke turismen i mindre byer
19-12-2025
-
Internationalt: Atari lancerer gaming-hotel
19-12-2025
-
Airbnb får millionbøde i Spanien for ulovlige boligannoncer
19-12-2025