Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Da dele af detailhandlen i marts igen kunne slå dørene op efter en lang coronanedlukning, var det ikke kun en glædes dag for indkøbslystne danskere. Det var det også for Espresso House, der ved samme lejlighed valgte at genåbne 29 butikker, der ellers har holdt lukket siden coronarestriktionerne blev strammet i december, skriver FødevareWatch.dk.
"Langt de fleste af vores kaffebarer er afhængige af, at der er mennesker på gaden, der tager til og fra arbejde eller handler i de detailbutikker og shoppingcentre, der har været lukkede. Økonomisk har det længe ikke givet mening for os at holde åbent," siger Claus Skovfoged, kædens danske direktør, der ikke ønsker at oplyse, hvad virksomhedens bundlinje kommer til at lyde på for 2020.
Claus Skovfoged præsenterede i 2019 en femårsplan, der lød på at kaffekædens danske afdeling skulle have 100 butikker inden 2024. De planer er dog sat på pause for en stund.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025