Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Foråret er i luften, og genåbningen er over os med løfter om bedre tider. Men det mærker man ikke helt i turisme- og oplevelsessektoren. Især i København kan situationen ende med at koste dyrt for flere virksomheder. Normalt er gaderne fyldt med turister, og krydstogtskibene lægger til havn, men alt det har været sat på pause under coronakrisen. Nu er det store spørgsmål så, om turisterne kommer tilbage som før pandemien, skriver Berlingske.
”Jeg er helt sikker på, at provinsen uden for København vil komme tilbage på det samme niveau som før coronakrisen, men i København er det svært at sige. Der er måske lidt forbehold over for fjernturisme - både turister, der kommer hertil langt fra, og danskere, der rejser langt væk. Og vi ved endnu ikke om for eksempel klimaspørgsmål vil få folk til at rejse mindre på langture for at spare klimaet.” siger Jon Sundbo, professor i erhvervsøkonomi og leder af Center for Oplevelses- og Turismeforskning ved Roskilde Universitet.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Styrk din ESG-rapportering med ESG Monitor
05-12-2025
PRESSEKLIP
-
Vejle får nyt hotel med 87 værelser
05-12-2025
-
Udeblivelser koster københavnsk restaurant 150.000 kr.
05-12-2025
-
Danske Hoteller fejrer 35 år med fokus på lokal forankring
05-12-2025
-
Ny aftale med Forsvaret sikrer fremtiden for Aarhus Airport
05-12-2025
-
Nordsjællandsk grillkæde åbner nyt spisested
05-12-2025
-
Politikere drømmer om festivalplads og kæmpearena i København
05-12-2025
-
Ny formand skal styrke madkulturen i Danmark
05-12-2025
-
Delte meninger om autocampere i turismeerhvervet
05-12-2025