Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Regeringens bud på en sommerpakke blev særlig konkret, og derfor opfordrer to eksperter i turisme til at fokusere indsatsen på særligt innovative løsninger, som kan lokke børnefamilier til København i løbet af sommeren, skriver Berlingske.
”Det er selvfølgelig positivt, at der kommer 1,6 milliarder kroner, for det er meget tiltrængt, men de mere tilfældige ting har ikke rigtig nogen gennemslagskraft, så man er nødt til at have et klart motiv og mål for indsatsen. Det handler især om at tiltrække børnefamilier til København, hvor vi ved, at eksempelvis billige togbilletter og rabatter på entrepriserne gjorde en forskel sidste år,” siger Lise Lyck, ekspert i turisme og lektor på CBS.
Det bakkes op af Jon Sundbo, professor i erhvervsøkonomi og leder af Center for Oplevelses- og Turismeforskning ved Roskilde Universitet.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025