Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Take Offer ApS betaler nu en bøde på 65.000 kroner for at have overtrådt markedsføringslovens forbud mod vildledning. Forbrugerombudsmanden politianmeldte dealsitet i juli 2020.
På takeoffer.dk markedsførte dealsitet en række hotel- og kroophold til en pris på fx ”998 kroner - 2 personer” eller ”Fra 1.248 – 2 personer”. Dealsitet oplyste imidlertid ikke tydeligt om, at der kom diverse tillæg oven i prisen som for eksempel miljøtillæg, sæsontillæg og weekendtillæg. På oversigten over hotel- og kroophold fremgik tillæggene slet ikke, og på undersiden for de enkelte ophold fremgik oplysningerne om tillæg med mindre skrift, der ikke stod i tilknytning til prisen for opholdet.
Nogle af opholdene kunne man slet ikke få til den annoncerede pris, fordi der kom et ”miljøtillæg” oven i prisen alle ugens dage. Et sådant tillæg skal indregnes i prisen for opholdet. Der kom også et sæsontillæg oven i prisen i for eksempel juni, juli og august, som skulle have været oplyst tydeligt.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025