Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Europas turister er så småt begyndt at pakke feriekufferten igen. Som følge af den politiske aftale om sommer- og erhvervspakken, som regeringen har indgået med et bredt flertal af Folketingets partier, blev destinationsudviklingspuljen udvidet med 10 mio. kr., som specifikt skal gå til at markedsføre destinationerne uden for de fire store byer. Det er denne indsats, som Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse nu udmønter.
Erhvervsminister Simon Kollerup:
”Sidste år havde vi stor succes med at få danskerne rundt i landet, og nu står vi heldigvis et sted, hvor vi kan skabe endnu mere aktivitet i takt med at grænserne åbner. Uanset om man er til Bornholms klipper, surfing på Vesterhavets bølger eller et besøg hos en af vores mange attraktioner, så er der masser af muligheder, og med de ekstra markedsføringsmidler kan vi nu komme endnu bredere ud til både danske og udenlandske turister til gavn for turismevirksomhederne i hele Danmark.”
Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse har siden foråret 2020, da pandemien ramte Danmark, igangsat flere initiativer for det nødstedte turismeerhverv – blandt andet med 10 mio. kr. til Genstart Dansk Turisme, som sidste år var med til at bringe danskerne ud i ferielandet, og en stor landsdækkende omstillingspulje på 225 mio. kr. med et særligt fokus på turismeerhvervet. Disse ekstra midler supplerer de årlige udmøntninger på 50 mio. kr. til dansk turisme.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025