Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

En ny, stor kampagne går nu i gang på tværs af hovedstadens primære internationale turismemarkeder, herunder både nabolandene Norge, Sverige og Tyskland og de sydeuropæiske markeder Frankrig og Italien samt det vigtige oversøiske marked USA. I de to andre vigtige markeder Storbritannien og Kina gør situationen dog, at de ikke er omfattet af kampagnen på nuværende tidspunkt. Dog følges situationen i Storbritannien meget nøje, så kampagnen også kan igangsættes her, så snart de lokale restriktioner løftes. 

De internationale gæster udgør hovedparten af turismen i hovedstaden, som derfor også er afhængig af en bredere markedssammensætning end dansk turisme generelt. 

”Jeg er rigtig glad for, at Wonderful Copenhagen og VisitDenmark nu i fællesskab sætter gang i den internationale markedsføring af hovedstaden. København er klar til at byde både danske og udenlandske gæster velkommen. Vi skal naturligvis stadig passe på hinanden, men København har masser af plads og gode oplevelser at byde på – både her i sommer og resten af året. Det skal vi ud at fortælle, så vi kan få endnu mere liv i byen, på hoteller, restauranter og museer,” siger erhvervsminister Simon Kollerup.

Kampagnen gennemføres i et samarbejde mellem Wonderful Copenhagen og VisitDenmark og tager afsæt i den fælles strategi for markedsføring af hovedstaden, de to organisationer lancerede i starten af året med en budgetramme på op til 45 mio. kr. til markedsføring af hovedstaden i 2021.

Log ind