Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Som turist i Fredericia kan du besøge fredet natur, få en guidet tur på en historisk vold og spise på en Michelin-stjernet restaurant. Alligevel er turisterne udeblevet, og det har fået byens hoteller til at lave sammenslutningen ’Experience Fredericia’, som skal markedsføre byen og få turisterne lokket til, skriver DR.dk.
Det første konkrete skridt på vejen mod flere gæster til byen er, at Experience Fredericia har ansat en salgs- og marketingschef, der skal sætte skub i udviklingen. I 2019, før coronakrisen, havde Fredericia 265.000 overnattende gæster. Det er til sammenligning det halve af nabokommunen Kolding og blot en tredjedel af overnatningstallet i Vejle, viser tal fra Danmarks Statistik.
Einar Kring er direktør hos hotel Best Western Plus i Fredericia og med i sammenslutningen. Ifølge ham bærer politikerne en stor del af ansvaret for, hvorfor Fredericia ikke kan måle sig med nabokommunerne, når man måler på overnattende gæster.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
HORESTA satte fokus på arbejdsmiljø på TV2 News
21-12-2025
-
HORESTA Play: Sovino Brands deler erfaringer med at optimere betalingsløsning
21-12-2025
-
Restaurationsbranchen viser styrke i 2025 trods pres på økonomien
21-12-2025
-
Beskæftigelsen i hotel- og restaurationsbranchen bygger videre på stærk fremgang
21-12-2025
PRESSEKLIP
-
Events uden bøvl: Nye regler letter vejen for udenlandsk arbejdskraft
19-12-2025
-
Lars Larsen Group planlægger nyt hotel
19-12-2025
-
Turismeforsker: 2025 var stabilt – 2026 kræver nytænkning og balance
19-12-2025
-
Arp-Hansen udskyder overtagelse af Brøndums Hotel
19-12-2025
-
Ny lukkelov skal styrke turismen i mindre byer
19-12-2025
-
Internationalt: Atari lancerer gaming-hotel
19-12-2025
-
Airbnb får millionbøde i Spanien for ulovlige boligannoncer
19-12-2025