Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
I 2017 indviede Salling et større tagområde med café, en udendørs koncertsal og borde og bænke samt en glasbro over gågaden. Stedet blev straks vældig populært, og det første år havde stormagasinet 1,5 mio. besøgende på toppen. Frem til i dag har der været omkring 3,5 mio. oppe på stormagasinets tag for at nyde et let måltid eller lytte til musik eller blot for at fået et 360 graders parorama-view over byen, bugten, Mols Bjerge osv., skriver Jyllands-Posten.
Salling fuldender nu udnyttelsen af taget på stormagasinet på strøget i Aarhus ved at inddrage de resterende 1.400 kvm til en bypark i sjette sals højde.
”Efter et år, hvor vi ikke har kunnet dyrke fællesskabet, er vores mål med Salling Roofgarden at skabe et helt nyt byrum for samvær, men også til eftertanke. Et æstetisk frirum, hvor herboende med en travl kalender eller besøgende med et stramt program kan trække vejret dybt og lade roen sænke sig i hinandens selskab i det fri,” forklarer Marianne Bedsted.
Ifølge direktør Pia Lange Christensen fra turistorganisationen Visit Aarhus er Salling Rooftop blevet et eksempel for vellykket tagudnyttelse både nationalt og internationalt. Hun mener, at også Roofgarden har potentialet til at sætte nye standarder for grønne oaser i urbaniserede områder.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025