Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Selv om 2020 og 2021 ser ud til at have været acceptable for feriehusudlejningen, er der alligevel vendt op og ned på mønstret. Det viser helt friske tal for sommerhusovernatninger, opgjort af organisationen Danske Destinationer.
“Vi har tabt mange tyskere til corona og grænselukninger, men det er kraftigt opvejet af, at antallet af danskere i ferieområderne er fordoblet i de afgørende måneder juli og august. Men samlet set har vi tabt meget i dette forårs “anden bølge”, og det er nu, vi har brug for, at tyskerne kommer tilbage og sikrer en stærkere eftersæson i september og oktober,” siger Peer H. Kristensen, direktør for Destination Vesterhavet, der bl.a. omfatter de intensive turistområder i Blåvand og Søndervig.
Også Pernille Kofod Lydolph, direktør for Destination Bornholm og bestyrelsesmedlem i Dansk Kyst- og Naturturisme, bekræfter, at turistbranchen står over for en afgørende periode:
“Der er ingen tvivl om, at danskernes tendens til at blive hjemme under coronakrisen i et eller andet omfang har reddet situationen. Men vi er altså kun knap 6 mio. danskere, og vi har det med at klumpe ferien sammen i kortere perioder. Vi mangler stadig tyskere, nordmændene og svenskere,” siger hun.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025