Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
I foråret 2020 rev pandemien tæppet væk under Savoy Hotel i København. De eneste bookinger, der stadig stod i ordrebogen, var ikkerefunderbare bestillinger. De skulle holde en smule gang i hotellet, men så begyndte regningerne at hobe sig op på hotelejer Karim Nielsens bord, skriver Børsen.
Bookinggiganterne Booking.com og Expedia.com tilbagebetalte ikkerefunderbare bookinger til kunderne og sendte fakturaen videre til hotellet. Fra april til august voksede den samlede regning til over 300.000 kr., og firmaerne truede med at smide Savoy Hotel af deres platforme.
“Vi får over halvdelen af vores bookinger gennem de hjemmesider, så vi stod i en fuldstændig vanvittig situation. Hvis de udelukker en fra bookingkanalerne, så er det som at lukke hotellet,” siger Karim Nielsen.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Styrk din ESG-rapportering med ESG Monitor
05-12-2025
PRESSEKLIP
-
Vejle får nyt hotel med 87 værelser
05-12-2025
-
Udeblivelser koster københavnsk restaurant 150.000 kr.
05-12-2025
-
Danske Hoteller fejrer 35 år med fokus på lokal forankring
05-12-2025
-
Ny aftale med Forsvaret sikrer fremtiden for Aarhus Airport
05-12-2025
-
Nordsjællandsk grillkæde åbner nyt spisested
05-12-2025
-
Politikere drømmer om festivalplads og kæmpearena i København
05-12-2025
-
Ny formand skal styrke madkulturen i Danmark
05-12-2025
-
Delte meninger om autocampere i turismeerhvervet
05-12-2025