Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
I foråret 2020 rev pandemien tæppet væk under Savoy Hotel i København. De eneste bookinger, der stadig stod i ordrebogen, var ikkerefunderbare bestillinger. De skulle holde en smule gang i hotellet, men så begyndte regningerne at hobe sig op på hotelejer Karim Nielsens bord, skriver Børsen.
Bookinggiganterne Booking.com og Expedia.com tilbagebetalte ikkerefunderbare bookinger til kunderne og sendte fakturaen videre til hotellet. Fra april til august voksede den samlede regning til over 300.000 kr., og firmaerne truede med at smide Savoy Hotel af deres platforme.
“Vi får over halvdelen af vores bookinger gennem de hjemmesider, så vi stod i en fuldstændig vanvittig situation. Hvis de udelukker en fra bookingkanalerne, så er det som at lukke hotellet,” siger Karim Nielsen.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
HORESTA: Danskernes julevaner er i bevægelse
28-12-2025
PRESSEKLIP
-
HORESTA: Hotelstop i Indre By i København er kortsigtet og skadeligt
28-12-2025
-
Anders Holch Povlsen overtager ikonisk Aarhus-hotel
28-12-2025
-
Brandramt hotel melder ud: Genåbner i 2026
28-12-2025
-
Hotel dropper den klassiske julegave til medarbejderne
28-12-2025
-
Stort hotel i Korsør solgt efter to år på markedet
28-12-2025
-
Hotelbranchen klarer sig godt trods stigende omkostninger
28-12-2025
-
Airbnb under pres: Danskerne er delt i synet på udlejning
28-12-2025